Mașinile autonome Google au avut numai 11 accidente minore în 6 ani, toate fiind cauzate de erori umane

0
882

Potrivit statisticilor efectuate pe ultimele opt luni de către Departamentul Vehiculelor cu Motor din California, cele 48 de mașini autonome ale Google ce au primit licențe de transport pe drumurile publice californiene au înregistrat numai patru incidente minore.

De asemenea, statistica mașinilor autonome Google realizată pe întreaga lor istorie de șase ani a dezvăluit numai 11 accidente minore de la începutul experimentului, de când au început testările acestei tehnologii în anul 2009.

Rezultatele sunt de-a dreptul excelente, mai ales datorită faptului că mașinile autonome Google au parcurs un total de peste 1,7 milioane de mile (2,7 milioane kilometri), din care un milion de mile (1,6 milioane kilometri) s-a rulat pe modul ”self-driving” adică mașina a mers fără intervenția șoferului, conform unei postări pe web a directorului acestui proiect, Chris Urmson.

In postarea sa, acesta a menționat că în niciunul din cele 11 accidente nu a fost de vină mașina autonomă Google, amintind cel mai grav dintre ele, accident ce s-a petrecut cu una din cele două mașini testate de Delphi Automotive, un furnizor de piese al celor de la Google, în luna octombrie a anului trecut.

Atunci, partea din față a automobilului Audi SQ5 ce era dotat cu tehnologia ”self-driving” de la Google a fost deteriorată de un alt vehicul ce venea din sens opus, mașina Google așteptând să vireze la stânga, aceasta nefiind în acel moment cuplată pe opțiunea ”self-driving”.

Dintr-un lot de 23 de SUV-uri Lexus care au fost echipate cu tehnologia ”self-driving”, s-au semnalat trei accidente minore, cauzate de erori umane datorate lipsei de concentrare. Din totalul celor 11 accidente, 8 s-au petrecut pe străzile din oraș, în șapte dintre acestea mașinile Google au suferit lovituri în timp ce staționau.

Rata națională pentru accidente minore este de 0,3 la 100,000 de mile parcurse, conform raportului Administrației Siguranței Traficului pe Autostrăzile Naționale din SUA, în timp ce rata obținută de mașinile Google ar fi de 0,6 la 100,000 de mile.

c

Oficialii companiei Google susțin că o eventuală comparație între cele două rate nu este reală deoarece în fiecare an cel puțin 5 milioane de accidente minore nu sunt raportate autorităților, ceea ce compromite rezultatul ratei oficiale.

Urmson a concluzionat în finalul postării sale că mai este destul loc pentru îmbunătățirea soft-ului și senzorilor folosiți de mașinile autonome Google, care chiar dacă la ora actuală pot detecta situații periculoase și lua măsurile adecvate mult mai rapid decât un conducător auto uman, uneori tehnologia ”self-driving” nu este capabilă să depășească realitățile vitezei și distanței estimate.

Oricum, testele efectuate de Google pe parcursul celor șase ani sunt promițătoare, tehnologia ”self-driving” va suferi noi actualizări și modernizări ce îi vor mări performanțele. Se așteaptă informații proaspete despre mașina autonomă Google chiar la sfârșitul acestei luni, cu ocazia conferinței Google IO 2015 din 28-29 mai ce va avea loc la San Francisco.

In condițiile în care concurența vine tare din urmă, fiind de notorietate colaborarea producătorului nipon Nissan cu NASA (Agenția Spațială Americană), aceștia urmărind să scoată pe piață un astfel de vehicul autonom, cei de la Google trebuie să accelereze dezvoltarea proiectului propriu dacă vor să fie prima companie ce va comercializa acest tip de mașini.

DigiPedia

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.